AdInsight
Online Analytics software om de performance van online advertentie-campagnes snel inzichtelijk te maken. Biedt een aantal unieke mogelijkheden t.o.v. concurrentie waardoor campagnes beter en sneller kunnen worden geoptimaliseerd.
Integratie met Google Adwords, Bing Ads, en voormalig Yahoo Search Marketing
Trackt performance van individuele sites in het Google Content Network
Trackt bezoekers, herkomst en resulterende leads en sales
Eenvoudig toevoegen en beheren van campagnes
Uitgebreide en overzichtelijke rapportage mogelijkheden
Simpele setup wizard voor nieuwe installaties
Geoptimaliseerd voor grote hoeveelheden data
Gebruiksvriendelijke interface
Tracking mogelijk middels referral urls en/of javascript
Snelle log-functionaliteit met minimale impact op gebruikservaring
Uitdagingen:
- De herkomst en prestaties van aanzienlijke delen van Google Adwords online advertentiecampagnes waren niet terug te vinden en daardoor niet te optimaliseren. Een uitdaging dus om deze informatie dusdanig inzichtelijk en bruikbaar te maken, zodat het rendement op campagnes kon worden verhoogd.
- Het bijhouden en registreren van deze data moest voor bezoekers op de achtergrond op een snelle en niet-interrumperende manier gebeuren.
- Een dergelijk trackingplatform zou grote hoeveelheden data opleveren. Deze gegevens moesten helder en inzichtelijk door de beheerder in te zien zijn.
Implementatie:
- Er is een analyse gemaakt van alle data die Adwords advertenties opleveren middels Javascript, PHP en eigen tracking cookies. Aan de hand van deze data is een methode ontwikkeld om nuttige aanvullende gegevens over verkeer afkomstig van het Adwords Content Network, Search Network en Search te destilleren.
- Om deze gegevens automatisch op grote schaal bij te houden is een volledig trackingsplatform ontwikkeld op basis van een tweetal trackingmethodes (PHP trackinglinks en Javascript i.c.m. cookies).
- Er is in kaart gebracht welke instellingen daadwerkelijk zijn aan te passen en te optimaliseren binnen online campagnes. Met dit als uitgangspunt is een overzichtelijk back-end interface opgesteld waar de performance van alle campagne onderdelen in terug waren te vinden.