Maatwerk CMS voor Meubel Groothandel
Voor een Nederlandse groothandel in design meubelen is aan een statische website een nieuw maatwerk CMS gekoppeld. In een later stadium vond een volledig herdesign en uitbreiding met e-commerce mogelijkheden plaats.
CMS systeem op maat op basis van reeds bestaande website
Ondersteuning voor content in meerdere talen en regios
Integratie Payment Providers
Ondersteuning voor meerdere valuta, regio's en BTW-tarieven
Ondersteuning voor aanbetalingen bij afrekenen
Koppeling met retailerbestand voor levering van orders
In later stadium: Aanpassing ontwerp aan nieuwe huisstijl
Software voor eenvoudige bewerking van foto's
Offline CD-versie voor presentaties en beurzen
Uitdagingen:
- Een bestaande statistische site met een grote hoeveelheid content moest door de klant zelf kunnen worden aangepast. Hierbij moest het volledige originele ontwerp in huisstijl intact blijven.
- Het gehele productaanbod moest door bezoekers direct online te bestellen zijn. Het ging hierbij om bezoekers uit verschillende West-Europese landen.
- Het ging hier om design meubels, waarbij een bestelling al snel minimaal enkele honderden euro’s zou bedragen. Dit zou voor klanten mogelijk een drempel vormen bij online betalingen.
- Het zou mogelijk zijn dat een online klant de producten eerder bij een retailer heeft bezichtigd. Ten behoeve van retailers moest hier rekening mee worden gehouden.
Implementatie:
- Er is een maatwerk online CMS ontwikkeld, waarbij het bestaande website ontwerp is gebruikt als template. Een ontwikkelde bijhorende desktopapplicatie maakte het tevens mogelijk voor de klant om zelf snel fotomateriaal te bewerken en toe te voegen.
- Aan het CMS is de nodige ecommerce functionaliteit toegevoegd, inclusief ondersteuning voor meerdere valuta, talen en BTW tarieven. Integratie met een paymentprovider maakte acceptatie van de meest gangbare betalingsmogelijkheden mogelijk.
- Om bij grotere bestellingen de drempel tot een online aankoop te verkleinen is een aanbetalingssysteem geïmplementeerd.
- Bestellingen werden automatisch gekoppeld aan de dichtstbijzijnde retailers a.d.h.v. de adresgegevens van de klant. De klant kon hierbij zelf aangeven of hij/zij eerder al een retailer had bezocht (en zo ja, welke?).